Інформаційне кафе

Інформаційне кафе
Цілі: Реалізація принципу розумового розвитку учнів.
Розвиток пізнавальної та творчої діяльності учнів; прищеплювання навичок самостійного пошуку нових закономірностей, пробудження їх допитливості; розвиток культури колективного розумової праці.
Формування і розвиток інтересу учнів до занять математикою і інформатикою, розширення кругозору учнів.
Тип заняття: дидактична гра (дві команди по 5 чоловік).
Обладнання: комп'ютер, таблиці, картки, набір паперових стрічок, клей, ножиці, МК, англо-російський словник, портрети Лейбніца, Паскаля, висловлювання вчених математиків, репродукції картин М. Ешера.

ХІД ЗАХОДУ

Ведуча (слайд 1)
- Добрий день, шановні присутні. Ми раді вітати вас у нашому науковому кафе. Сьогодні до нас на банкет завітало 2 компанії.
Ми запропонуємо нашим гостям святкове меню. Якщо ж вони осилять наші страви, то отримають за це бонуси. Та компанія, яка збере більше бонусів протягом банкету і буде переможцем нашого свята.

Меню: (слайд 2)
Салати:
«Миша під шубою"
«Інформатичний  вінегрет»
Перші страви:
«Комп'ютерний розсольник»
«Юшка інформаційна»
Другі страви:
«Естафетний гарнір»
«Десерт переможців»

- Отже, салати

  1. "Миша під шубою"

Історична довідка (слайд 3)
Перша «миша» була зконструйована у 1964 році руками аспіранта Біла Інгліша під керівництвом власне винахідника та батька самої концепції Дугласа Карла Енгельбарта у Каліфорнії.
Пізніше Джеф Руліфсон покращив конструкцію та розробив програмне забезпечення. 9 грудня 1968 року Дуглас Енгельбарт вперше продемонстрував свій винахід на компютерній виставці в Сан-Франциско.
Перша мишка доктора Енгельбарта було зроблена з дерева і в ній була тільки одна кнопка. Однак ідея нового способу обробки текстових файлів, можливість виділити, скопіювати та вставити частини тексту за допомогою однієї руки лягла в основу багатьох сучасних технологій. 
Патент на нову мишку був отриманий 17 листопада 1970 року.
Доктор Енгельбарт отримав від працедавців $10 тис. доларів гонорару за свій винахід (вклав їх як перший внесок за власний заміський будиночок). Майже через 30 років, 10 квітня 1997 року Дуглас Енгельбарт отримав в Музеї американської історії в Вашингтоні Премію, 1 грудня 2000 року нагороджений Медаллю технологій  — визнаня від уряду США.
Серійне виробництво розпочалося в 1981 році, коли кнопку замінили на шаровий привід — коліщатко.

Миша – це пристрій, який допомагає нам працювати з багатьма прикладними програмами. Однією з таких програм, де миша – незамінний помічник, є графічний редактор PAINT.
Зараз перевіримо, як ви справляєтесь із цією програмою. Попросимо підійти до комп’ютерів по одному представнику від кожної компанії, який продемонструє своє вміння працювати з мишею в графічному редакторі.

Завдання:
Намалювати букет квітів до 8 березня. В букеті повинно бути якомога більше різних квіток. Оцінюється кількість квітів у букеті та естетичне оформлення малюнка. Виконання завдання – 7 хв. За кожну квітку можна отримати 1 бонус та додатковий бонус за естетичне оформлення.

А в цей час інші компаньйони куштують інший салат - "Інформатичний вінегрет"
Кожній компанії будуть дані картки із запитаннями, на які вони повинні дати відповіді. Кожна правильна відповідь – 1 бонус.  Виконання завдання – 3 хв.

2. "Інформатичний вінегрет"

Запитання І команді:
  1. Найголовніша кнопка на робочому столі. (Пуск)
  2. Графічний редактор Microsoft Office. ( Paint)
  3. Сучасна операційна система. (Windows)
  4. Пристрій відображення інформації. (монітор)
  5. Пристрій, що бігає по столу і має 2 або 3 кнопки. (миша)
  6. Клавіша, якою «вмикають» верхній регістр клавіатури. (Shift)
  7. Яка клавіша знищує символ зліва від курсору? (Backspace)
  8. Пристрій, який має більше 100 кнопок. (клавіатура)
  9. Клавіша відміни команди. (Esc)
  10. Яка клавіша знищує символ справа від курсору? (Delete)

Запитання ІІ команді:
  1. Піктограма збереження видалених об'єктів. (Корзина)
  2. Всесвітня мережа. (Інтернет)
  3. Невелика, спеціально написана програма, що шкодить. (вірус)
  4. Пристрій для введення інформації з паперу. (сканер)
  5. Ручний маніпулятор для комп'ютерних ігор. (джойстик)
  6. Клавіша, яка робить літери великими. (Caps Lock)
  7. Клавіша для вводу команди в комп'ютер. (Enter)
  8. Значок на робочому столі. (піктограма)
  9. Текстовий редактор Microsoft Office. (Word)
  10. Програма, яка стискає інформацію. (архіватор)

(поки виконуються завдання – звучить музика)

Надаємо слово журі.

Переходимо до перших страв.

3. «Комп'ютерний розсольник»

Завдання для команд (по одній людині від команди): у текстовому редакторі зашифровано вислів на російській мові. Вам потрібно розшифрувати слова у вислові та перекласти його українською мовою.

Зашифрований вислів:
Трппудннных пппредмннетов ннент, нно еннсттть ммноагго вннещттей, коннторттих мнны нтте знннаем, и еттще боннльттше тттакнних, коттторынне знннаем пллохаао, дннаже ошшибиоччно. И еттти-тнно ошшибиоччные сттведеннния етщне бннольттше нттас остттанннавливают и сбнниваттют, чннем ттте, коттторнных мны снновсттем нтте знннаеттм.
А. И. Герцен

Розшифрований вислів:
Важких предметів немає, але є багато речей, яких ми не знаємо, і ще більше таких, які знаємо погано, навіть помилково. І ці-то помилкові відомості ще більше нас зупиняють і збивають, ніж ті, яких ми зовсім не знаємо.
А. І. Герцен

А в цей час інші відвідувачі куштуватимуть іншу страву – «Інформаційна юшка»

4. «Юшка інформаційна»

Вам будуть надані прислів'я, приказки, цитати з літературних творів, комп’ютерні жаргони. Для кожного з цих «крилатих слів» будуть запропоновано 3 поняття інформатики. Вибрати найбільш відповідне і підкреслити.
Кожна компанія отримує список слів. На виконання конкурсу відводиться 3 хвилини. 1правильна відповідь 1 бонус.

1. «Підбурництво спокою».
  • Звуковий сигнал на комп'ютері.
  • Антивірусна програма.
  • Комп'ютерний вірус.
2. «А все-таки вона крутиться!»
  • Дискета.
  • "Миша".
  • Системна шина.
3. «Ні дня без рядка».
  • Текстовий файл.
  • Лазерний принтер.
  • Сканер.
4. «За образом і подобою».
  • Попередній варіант файлу.
  • Локальна змінна з ім'ям, співпадаючим з ім'ям глобальної.
  • Копія файлу.
5. Три кити.
  • 0, 1 і невизначеність.
  • Паскаль, Бейсик і Сі.
  • Системний блок, клавіатура і монітор.
6. «Винт» — це:
а) вентилятор охолоджування процесора;
б) регулювальник яскравості монітора;
в) жорсткий магнітний диск.
7. «Кулер» — це:
а) вентилятор охолоджування процесора;
б) покупець комп'ютера;
в) користувач комп'ютера.
8. «Корінь» — це:
а) каталог, в який не вкладені інші каталоги;
б) каталог, який не вкладений в інші каталоги;
в) місце в каталозі (спеціальної області оперативної пам'яті).
9. «Логін» — це:
а) ім'я користувача;
б) пароль;
в) ім'я програми.
10. «Залізо» — це:
а) сукупність апаратних засобів комп'ютера;
б) корпус системного блоку комп'ютера;
в) жорсткий магнітний диск
11. «Мама» — це:
а) основна частина програми;
б) материнська плата;
в) шина даних.
12. «Рама» — це:
а) материнська (системна) плата комп'ютера;
б) корпус системного блоку комп'ютера;
в) оперативна пам'ять комп'ютера.
13. «Юзер» — це:
а) програміст, що "зламує" чужі програми;
б) адміністратор комп'ютерної мережі;
в) користувач комп'ютера.

Ведуча.
А поки наше журі підраховує бали за правильні відповіді. Ми пропонуємо вашій увазі. Жартівливу ситуацію.

Їдуть в поїзді чотири системні програміста і чотири користувача. У користувачів на чотирьох чотири квитки , у програмістів - один. Йде контролер. Системні програмісти закриваються в туалеті. Контролер стукає. Висовується рука з квитком. Контролер перевіряє, йде.
На зворотному шляху. У користувачів на чотирьох один квиток, у програмістів квитків немає. Йде контролер. Користувачі закриваються в туалеті. Програмісти стукають, висовується рука з квитком, системні програмісти забирають квиток і закриваються в сусідньому туалеті. Користувачів зсаджують з поїзда.
Висновок: не кожен алгоритм, розроблений системним програмістом, доступний для звичайного користувача!

5. «Естафетний гарнір»

Завдання для команд.
По одному представнику від кожної компанії по черзі виконують завдання.
У програмі POWER POINT створіть слайд «Загальна схема ПК». Вам дано презентацію-заготовку. На першому і другому слайдах міститься вся необхідна інформація (малюнки, надписи), на  третьому – схематично зображена системна шина. Вам потрібно під’єднати до шини пристрої ПК та підписати їх. Кожен учасник під’єднує певну групу пристроїв.

Завдання учасникам:
    1. Розмістити на слайді заголовок «Загальна схема ПК», зробити фон слайда, під’єднати до шини пристрої роботи в мережі.
    2. Під’єднати до шини пристрої введення інформації.
    3. Під’єднати до шини пристрої виведення інформації.
    4. Під’єднати до шини пристрої пам’яті.
    5. Під’єднати до шини пристрої зчитування інформації.
    6. Естетично завершити оформлення слайда.



Поки журі підраховує бали, ми разом з вами скуштуємо «Десерт переможців», тобто підведемо підсумки наших конкурсів, які були протягом тижня:
Конкурс стінгазет – ____________________________
Конкурс друкарів – ____________________________
Конкурс програмістів – _________________________
Конкурс малюнків – ____________________________
Конкурс користувачів ПК:
Номінація MS WORD ______________________
Номінація MS POWER POINT ___________________
Номінація MS EXCEL __________________________
Номінація MS ACCESS _________________________
Абсолютний переможець за сумою балів _____________________
Квест з інформатики – команда ___________________________________

Надаємо слово журі

Отже, останнім переможцем стає _____________________________

Ми раді були бачити всіх вас у нашому  інформаційному кафе.
До нових зустрічей!

Немає коментарів:

Дописати коментар