Інформаційне кафе
Цілі: Реалізація принципу розумового розвитку учнів.
Розвиток пізнавальної та творчої діяльності учнів; прищеплювання навичок самостійного пошуку нових закономірностей, пробудження їх допитливості; розвиток культури колективного розумової праці.
Формування і розвиток інтересу учнів до занять математикою і інформатикою, розширення кругозору учнів.
Тип заняття: дидактична гра (дві команди по 5 чоловік).
Обладнання: комп'ютер, таблиці, картки, набір паперових стрічок, клей, ножиці, МК, англо-російський словник, портрети Лейбніца, Паскаля, висловлювання вчених математиків, репродукції картин М. Ешера.
ХІД ЗАХОДУ
Ведуча (слайд 1)
- Добрий день, шановні присутні. Ми раді вітати вас у нашому науковому кафе. Сьогодні до нас на банкет завітало 2 компанії.
Ми запропонуємо нашим гостям святкове меню. Якщо ж вони осилять наші страви, то отримають за це бонуси. Та компанія, яка збере більше бонусів протягом банкету і буде переможцем нашого свята.
Меню: (слайд 2)
Салати:
«Миша під шубою"
«Інформатичний вінегрет»
Перші страви:
«Комп'ютерний розсольник»
«Юшка інформаційна»
Другі страви:
«Естафетний гарнір»
«Десерт переможців»
- Отже, салати
- "Миша під шубою"
Історична довідка (слайд 3)
Перша «миша» була зконструйована у 1964 році руками аспіранта Біла Інгліша під керівництвом власне винахідника та батька самої концепції Дугласа Карла Енгельбарта у Каліфорнії.
Пізніше Джеф Руліфсон покращив конструкцію та розробив програмне забезпечення. 9 грудня 1968 року Дуглас Енгельбарт вперше продемонстрував свій винахід на компютерній виставці в Сан-Франциско.
Перша мишка доктора Енгельбарта було зроблена з дерева і в ній була тільки одна кнопка. Однак ідея нового способу обробки текстових файлів, можливість виділити, скопіювати та вставити частини тексту за допомогою однієї руки лягла в основу багатьох сучасних технологій.
Патент на нову мишку був отриманий 17 листопада 1970 року.
Доктор Енгельбарт отримав від працедавців $10 тис. доларів гонорару за свій винахід (вклав їх як перший внесок за власний заміський будиночок). Майже через 30 років, 10 квітня 1997 року Дуглас Енгельбарт отримав в Музеї американської історії в Вашингтоні Премію, 1 грудня 2000 року нагороджений Медаллю технологій — визнаня від уряду США.
Серійне виробництво розпочалося в 1981 році, коли кнопку замінили на шаровий привід — коліщатко.
Миша – це пристрій, який допомагає нам працювати з багатьма прикладними програмами. Однією з таких програм, де миша – незамінний помічник, є графічний редактор PAINT.
Зараз перевіримо, як ви справляєтесь із цією програмою. Попросимо підійти до комп’ютерів по одному представнику від кожної компанії, який продемонструє своє вміння працювати з мишею в графічному редакторі.
Завдання:
Намалювати букет квітів до 8 березня. В букеті повинно бути якомога більше різних квіток. Оцінюється кількість квітів у букеті та естетичне оформлення малюнка. Виконання завдання – 7 хв. За кожну квітку можна отримати 1 бонус та додатковий бонус за естетичне оформлення.
А в цей час інші компаньйони куштують інший салат - "Інформатичний вінегрет"
Кожній компанії будуть дані картки із запитаннями, на які вони повинні дати відповіді. Кожна правильна відповідь – 1 бонус. Виконання завдання – 3 хв.
2. "Інформатичний вінегрет"
Запитання І команді:
- Найголовніша кнопка на робочому столі. (Пуск)
- Графічний редактор Microsoft Office. ( Paint)
- Сучасна операційна система. (Windows)
- Пристрій відображення інформації. (монітор)
- Пристрій, що бігає по столу і має 2 або 3 кнопки. (миша)
- Клавіша, якою «вмикають» верхній регістр клавіатури. (Shift)
- Яка клавіша знищує символ зліва від курсору? (Backspace)
- Пристрій, який має більше 100 кнопок. (клавіатура)
- Клавіша відміни команди. (Esc)
- Яка клавіша знищує символ справа від курсору? (Delete)
Запитання ІІ команді:
- Піктограма збереження видалених об'єктів. (Корзина)
- Всесвітня мережа. (Інтернет)
- Невелика, спеціально написана програма, що шкодить. (вірус)
- Пристрій для введення інформації з паперу. (сканер)
- Ручний маніпулятор для комп'ютерних ігор. (джойстик)
- Клавіша, яка робить літери великими. (Caps Lock)
- Клавіша для вводу команди в комп'ютер. (Enter)
- Значок на робочому столі. (піктограма)
- Текстовий редактор Microsoft Office. (Word)
- Програма, яка стискає інформацію. (архіватор)
(поки виконуються завдання – звучить музика)
Надаємо слово журі.
Переходимо до перших страв.
3. «Комп'ютерний розсольник»
Завдання для команд (по одній людині від команди): у текстовому редакторі зашифровано вислів на російській мові. Вам потрібно розшифрувати слова у вислові та перекласти його українською мовою.
Зашифрований вислів:
Трппудннных пппредмннетов ннент, нно еннсттть ммноагго вннещттей, коннторттих мнны нтте знннаем, и еттще боннльттше тттакнних, коттторынне знннаем пллохаао, дннаже ошшибиоччно. И еттти-тнно ошшибиоччные сттведеннния етщне бннольттше нттас остттанннавливают и сбнниваттют, чннем ттте, коттторнных мны снновсттем нтте знннаеттм.
А. И. Герцен
Розшифрований вислів:
Важких предметів немає, але є багато речей, яких ми не знаємо, і ще більше таких, які знаємо погано, навіть помилково. І ці-то помилкові відомості ще більше нас зупиняють і збивають, ніж ті, яких ми зовсім не знаємо.
А. І. Герцен
А в цей час інші відвідувачі куштуватимуть іншу страву – «Інформаційна юшка»
4. «Юшка інформаційна»
Вам будуть надані прислів'я, приказки, цитати з літературних творів, комп’ютерні жаргони. Для кожного з цих «крилатих слів» будуть запропоновано 3 поняття інформатики. Вибрати найбільш відповідне і підкреслити.
Кожна компанія отримує список слів. На виконання конкурсу відводиться 3 хвилини. 1правильна відповідь 1 бонус.
1. «Підбурництво спокою».
- Звуковий сигнал на комп'ютері.
- Антивірусна програма.
- Комп'ютерний вірус.
2. «А все-таки вона крутиться!»
- Дискета.
- "Миша".
- Системна шина.
3. «Ні дня без рядка».
- Текстовий файл.
- Лазерний принтер.
- Сканер.
4. «За образом і подобою».
- Попередній варіант файлу.
- Локальна змінна з ім'ям, співпадаючим з ім'ям глобальної.
- Копія файлу.
5. Три кити.
- 0, 1 і невизначеність.
- Паскаль, Бейсик і Сі.
- Системний блок, клавіатура і монітор.
6. «Винт» — це:
а) вентилятор охолоджування процесора;
б) регулювальник яскравості монітора;
в) жорсткий магнітний диск.
7. «Кулер» — це:
а) вентилятор охолоджування процесора;
б) покупець комп'ютера;
в) користувач комп'ютера.
8. «Корінь» — це:
а) каталог, в який не вкладені інші каталоги;
б) каталог, який не вкладений в інші каталоги;
в) місце в каталозі (спеціальної області оперативної пам'яті).
9. «Логін» — це:
а) ім'я користувача;
б) пароль;
в) ім'я програми.
10. «Залізо» — це:
а) сукупність апаратних засобів комп'ютера;
б) корпус системного блоку комп'ютера;
в) жорсткий магнітний диск
11. «Мама» — це:
а) основна частина програми;
б) материнська плата;
в) шина даних.
12. «Рама» — це:
а) материнська (системна) плата комп'ютера;
б) корпус системного блоку комп'ютера;
в) оперативна пам'ять комп'ютера.
13. «Юзер» — це:
а) програміст, що "зламує" чужі програми;
б) адміністратор комп'ютерної мережі;
в) користувач комп'ютера.
Ведуча.
А поки наше журі підраховує бали за правильні відповіді. Ми пропонуємо вашій увазі. Жартівливу ситуацію.
Їдуть в поїзді чотири системні програміста і чотири користувача. У користувачів на чотирьох чотири квитки , у програмістів - один. Йде контролер. Системні програмісти закриваються в туалеті. Контролер стукає. Висовується рука з квитком. Контролер перевіряє, йде.
На зворотному шляху. У користувачів на чотирьох один квиток, у програмістів квитків немає. Йде контролер. Користувачі закриваються в туалеті. Програмісти стукають, висовується рука з квитком, системні програмісти забирають квиток і закриваються в сусідньому туалеті. Користувачів зсаджують з поїзда.
Висновок: не кожен алгоритм, розроблений системним програмістом, доступний для звичайного користувача!
5. «Естафетний гарнір»
Завдання для команд.
По одному представнику від кожної компанії по черзі виконують завдання.
У програмі POWER POINT створіть слайд «Загальна схема ПК». Вам дано презентацію-заготовку. На першому і другому слайдах міститься вся необхідна інформація (малюнки, надписи), на третьому – схематично зображена системна шина. Вам потрібно під’єднати до шини пристрої ПК та підписати їх. Кожен учасник під’єднує певну групу пристроїв.
Завдання учасникам:
- Розмістити на слайді заголовок «Загальна схема ПК», зробити фон слайда, під’єднати до шини пристрої роботи в мережі.
- Під’єднати до шини пристрої введення інформації.
- Під’єднати до шини пристрої виведення інформації.
- Під’єднати до шини пристрої пам’яті.
- Під’єднати до шини пристрої зчитування інформації.
- Естетично завершити оформлення слайда.
Поки журі підраховує бали, ми разом з вами скуштуємо «Десерт переможців», тобто підведемо підсумки наших конкурсів, які були протягом тижня:
Конкурс стінгазет – ____________________________
Конкурс друкарів – ____________________________
Конкурс програмістів – _________________________
Конкурс малюнків – ____________________________
Конкурс користувачів ПК:
Номінація MS WORD ______________________
Номінація MS POWER POINT ___________________
Номінація MS EXCEL __________________________
Номінація MS ACCESS _________________________
Абсолютний переможець за сумою балів _____________________
Квест з інформатики – команда ___________________________________
Надаємо слово журі
Отже, останнім переможцем стає _____________________________
Ми раді були бачити всіх вас у нашому інформаційному кафе.
До нових зустрічей!
Немає коментарів:
Дописати коментар